مدیریت ارتبا ط با مشتری

مدیریت ارتبا ط با مشتری

 

-CRMمدیریت ارتباط با مشتری

 

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

 

%d8%a7%d8%a7مدیریت ارتباط با مشتری (به انگلیسی: CRM – Customer Relationship

Management) به همه فرایندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در

شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه

خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود و شامل مدیریت انواع شیوه‌هایی

است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده می کند.

اصول مدیریت ارتباطات مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و

اجرای آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه

یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان می‌کند.[۱]

 

مجموعه کاملی از فرایندها و تکنولوژی‌ها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و

کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان.

مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری جهت انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش

شرکت و همچنین فروش در دراز مدت است. مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی

است که فناوری، فرایندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می‌سازد.

مدیریت ارتباط با مشتری یک نظام اطلاعاتی یک پارچه است که برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و کنترل فعالیت‌های

قبل و بعد از فروش سازمان و با هدف توانمند سازی مشتریان جهت تعامل با سازمان از طریق ابزارهای متعددی

چون وب سایت، تلفن و غیره به کار می‌رود.

عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است. بررسیها نشان می دهد که این اصطلاح تقریبا از زمانی که توماس سیبل، مدیر و مالک Siebel Systems عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» را در مورد نرم افزار تولیدی خود به کار برد، به تدریج درادبیات مدیریت و بازاریابی رایج شد.

 

 

لینک دانلود  qie-ir-crm-2

qie-ir-crm-