بازاریابی ویروسی – چطور بازاریابی ویروسی

 

بازاریابی ویروسی – چطور بازاریابی ویروسی 

 

بازاریابی ویروسی ( Viral marketing) به روش تبلیغ یا بازاریابی‌ای گفته می‌شود

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی

که معمولاً به صورت مجازی از طریق شبکه اجتماعی موجود یا ایمیل در اینترنت

ارائه می‌گردد و به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود.

بازاریابی ویروسی را می‌توان به این صورت تعریف کرد:

یک تکنیک بازاریابی است که از شبکه‌های اجتماعی موجود برای افزایش تصاعدی

«آگاهی از برند (به انگلیسی= Brand awareness)» از طریق یک فرایند ویروس

مانند بهره می‌گیرد. این شیوه، از طریق بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین گسترش می‌یابد و برای دسترسی سریع به

تعداد زیادی از افراد بسیار مفید است.

از دیدگاه بازاریابی، طبق این فرایند افراد تشویق می‌شوند اطلاعات بازاریابی مطلوبی را که دریافت می‌کنند در محیطی فرا رسانه‌ای منتقل

کنند؛ اطلاعاتی که به طور اتفاقی یا به طور برنامه‌ریزی شده، مطلوب فرد هستند.[۱]

 

 

تبلیغات دهان به دهان با استفاده از تأثیر شبکه‌ای اینترنت به صورت آنلاین گسترش می‌یابد و برای دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد بسیار

مفید است.

از دیدگاه بازاریابی، طبق این فرایند افراد تشویق می‌شوند اطلاعات بازاریابی مطلوبی را که دریافت می‌کنند در محیطی فرا رسانه‌ای منتقل کنند؛

اطلاعاتی که به طور اتفاقی یا به طور برنامه‌ریزی شده، مطلوب فرد هستند.[۲]

این روش از نظر روش توزیع شبیه ویروس (زیستی) یا ویروس رایانه‌ای یا میم اینترنت یا memetics می‌باشد و توسط بازاریابی دهان به دهان

یا توسط اینترنت و شبکه‌های موبایل به صورت متن، تصویر، کلیپ یا فیلم کوتاه، تصویر متحرک انجام می‌گیرد.

 

لینک دانلود ….@ieproject – ViralMarketing