کتاب طراحی محصول – چگونه طراحی محصول

کتاب طراحی محصول – چگونه طراحی محصول

 

همان‌طور که پیداست، روند ساخت محصول جدید برای عرضه به مشتریان، طراحی محصول نام دارد. البته این تعریف بسیار پیش‌پا افتاده است. طراحی محصول مفهوم گسترده‌ای است که با تولید اصولی و توسعه‌‌ی ایده‌ها به خلق محصولات جدید می‌انجامد. کارشناسان طراحی روی مفاهیم و ایده‌ها کار می‌کنند و در نهایت آنها به اختراعات و محصولات ملموس تبدیل می‌شوند.

 

  • طراحی خوب می‌تواند حربه‌ای رقابتی باشد a competitive edge

    کتاب طراحی محصول

    کتاب طراحی محصول

  • طراحی خوب ویژگی‌های محصول را بر خواسته‌های مشتری منطبق می‌سازد

  • طراحی خوب الزامات مشتریان را به ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش بر‌آورده می‌سازد

  • زمان طراحی را کمینه می‌کند

  • بازنگری و اصلاحات را برای عملی شدن طرح حداقل می‌کند

 

 

 

 

فرایند طراحی محصول

 

هر تیم طراحی شیوه‌‌ی متفاوتی برای طراحی و توسعه‌ محصول در پیش می‌گیرد. فرایندی که کوبرگ (Koberg) و باگنل (Bagnell) پایه‌ریزی

کرده‌اند نشان می‌دهد که چگونه ایده‌های طرح شده را به محصول فیزیکی تبدیل کنیم. این فرایند از شناخت صورت‌‌مسئله آغاز می‌شود و با

گذر از مراحل ایده‌پردازی و ساخت نمونه‌های اولیه، در نهایت به خلق محصول منتهی می‌شود. این قاعده از همان شیوه‌ی رایج تولید در کنار

ارزیابی انتقادی برای تشخیص اصلاحات لازم پیروی می‌کند.

 

خلاصه طرح با تشریح هدف اصلی و تعیین مشکلات، ما را هدایت می‌کند. بنابراین تیم طراحی می‌تواند آن را به عنوان نقطه‌ی شروع در نظر بگیرد.

در هر صورت، خلاصه طرح، به تنهایی اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی نحوه‌ی آغاز فرایند طراحی در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

 

لینک دانلود …. طراحی محصول