شش سیگما – پاورپوینت عالی شش سیگما

 شش سیگما – پاورپوینت عالی شش سیگما

یک فلسفه   

           یک اندازه گیری آماری 2011-6-6-sixsigma

شش سیگما یک نگرش منضبط، داده محرک و روشی برای حذف عیبها در هر

فرایند و محصول می باشد. این فرایند از ساخت تا فروش را در برمی گیرد و

شامل همه محصولات و خدمات ارایه شده از سوی یک سازمان می گردد.

نحوه پیدایش شش سیگما:

نام و ایده آغازین شش سیگما به بیل اسمیت نسبت داده میشود . وی که در دهه هفتاد و هشتاد میلادی بعنوان

مهندس ارشد کیفیت و قابلیت اطمینان در کمپانی موتورولا به فعالیت مشغول بود اکنون پدر شش سیگما نام دارد .

بیل اسمیتبا مشاهده افزایش نرخ خطا در نتیجه افزایش پیچیدگی محصولات و اضافه شدن بر تعدادقطعات آنها به نا

کارآمد بودن سطح کیفیت سه سیگما پی برد و با تلفیق مفاهیم قابلیت اطمینان و تکنیک های مهندسی کیفیت

ایده آغازین شش سیگما را در حضور مدیر عامل موتورولا باب گالوین مطرح نمود وی با تشخیص ژرف نگری بیل

اسمیت او را به بسط تئوری شش سیگما ترغیب نمود .

فرآیند گرایی به این مجموعه برنامه شش سیگما در ۱۵ ژانویه۱۹۸۷به صورت رسمی توسط باب گالوین در موتورولا

معرفی و رسیدن به سطح کیفیت شش سیگما به عنوان یک هدف راهبردی ۵ ساله تعیی گردید .

دانشگاه موتورولا و آکادمی شش سیگما به ریاست مایکل هری در سال ۱۹۸۸ تاسیس گردید و در همان سال

شرکت موتورولاموفق به دریافت جایزه ملی کیفیت مالکوم بلدریج گردید .

در خلال ژیاده سازی شش سیگمادر موتورولا مایکل هری بکارگیری مفاهیم مدیریت زنجیر عرضه می باشد و

رسیدن به سطح شش سیگما تنها با بکار گیری تکنیک هایی نظیر طراحی نیرومند و طراحی برای شش

سیگماامکان ژذیر است . با این حال عمیق شدن در تعالیم بنیادین شش سیگما بهره گیری اینروش از تلفیق نظریات

مدیریتی  دمینگ و جوران و تکنیکهای آماری شوهارت را بوضوحاشکار می نماید

دانشمندان و مهندسینی که به طور عمومی و کلی با مسائل برخورد می کنند علاقمند به مورد اول، آمارگران، متمایل به مورد دوم و مدیران تجاری دوستار مورد سوم می باشند. بدیهی است فرآیند و یا محصولی موفق است که برخوردار از همه موارد فوق باشد.فلسفه بهبود مستمر است و به سمت “عالی شدن در همه کارها” پیش می رود. ۶sigma سیستمی است که تعیین می کند کجا قرار گرفتیم، دوست داریم کجا باشیم، چگونه به آن مقصد می رسیم و چگونه در طول راه پیشرفت می کنیم.

  • قابلیتهای بهبود

    احراز کیفیت برتر و افزایش قابلیت اعتماد در محصولات تولید شده و مونتاژ شده نیازمند چارچوبی است که

  • به قابلیتهای سازمان در زمینه های مدیریت، کاربرد اطلاعات و تکنولوژی یکپارچگی ببخشد. برای استفاده از
  • اطلاعات، وجود یک سری ابزارهای آماری که بتوان به وسیله آنها عملکرد فرآیندها و تولیدات را بهینه نمود،
  • بسیار ضروری است. در دنیای رقابتی امروز، کیفیت خوب یک ویژگی تجملاتی نیست بلکه از دیدگاه هر دوی
  • تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یک نیاز بنیادی است.
  • یک فلسفه   درهر کاری که انجام می دهید کمتر اشتباه  کنید
  • یک اندازه گیری آماری   برای تعیین توان محصول فرایندهاو خدمات  از ابزار اندازه گیری استفاده  کنید
  • یک مجموعه ابزار مجموعه ای از کلیه ابزارهای آماری
  • یک شاخص    یک سیستم اندازه گیری
  • یک استراتژی تجاری   کیفیت بالا هزینه ها را کاهش میدهد 
  • لینک دانلود qie-ir-6sigma