مدیریت استراتژیک – پاورپوینت مدیریت استراتژیک
مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل
مهم و برجستهٔ سازمان است که توسط راهبران ارشد سازمان به نمایندگی از مالکان،
به منظور کنترل منابع در محیطهای خارج از سازمان، اتخاذ میشود.[۱] این فرایند
شامل مشخص کردن ماموریت، چشمانداز، داراییهای سازمان و توسعه برنامههای
و سیاست سازمانهای سازمان و همهٔ فعالیتهایی که برای نیل به آنها نیاز است،
نیز میشود.
در تعریفی دیگر مدیریت استراتژیک را مجموعهای از تصمیمات و اقدامات مدیریتی خواندهاند که عملکرد بلندمدت یک شرکت را تعیین میکند.
مدیریت استراتژیک شامل رصد محیطی (هم خارجی و هم داخلی)، تدوین استراتژی (برنامهریزی استراتژیک یا بلندمدت)، پیادهسازی، ارزیابی
و کنترل استراتژی است؛ بنابراین مطالعه مدیریت استراتژیک بر پایش و ارزیابی فرصتها و تهدیدهای خارجی در پرتو قوتها و ضعفهای داخلی
یک شرکت تأکید میکند. مدیریت استراتژیک در ابتدا سیاست کسب وکار خوانده می شد. موضوعاتی که در مدیریت استراتژیک مطرح میشود
شامل برنامهریزی استراتژیک، رصد محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت است.
همیشه انتخاب، مسئله مهمی در مدیریت محسوب میشود. انتخاب هدف، انتخاب کارکنان، انتخاب تأمین کنندگان، انتخاب مشاوران و بسیاری از انتخابهای مدیریت مستلزم، دانش کافی مدیر به محیط شرکت یا سازمان و تسلط وی بر روشهای انتخاب میباشد. اساس مبحث تصمیمگیریهای چند معیاره، بر انتخاب و روشهای انتخاب استوار است؛ و ابزارهای برنامهریزی استراتژیک نهایتاً به جدول انتخاب راهبردها یا QSPM ختم میشود؛ و مدیری که به ابزارهای برنامهریزی استراتژیک دسترسی دارد میتواند براحتی از آنها در حل مسائل تصمیمگیریهای چند معیاره کمک بگیرد.
لینک دانلود …. ۴_۵۸۲۵۷۱۹۸۶۹۶۵۹۶۷۷۵۱۳