بازاریابی رنگ – پاورپوینت بازاریابی رنگ
روانشناسی رنگ یکی از جالبترین و در عین حال بحث برانگیزترین جوانب
بازاریابی است که نقش مهمی در متقاعدسازی مشتری برای خرید دارد.
دلیل این امر این است که امروزه اکثر مکالمات مربوط به رنگ و متقاعد
سازی مشتری، شامل شواهد حدسی و گمانهزنی است. علاوه بر این، بعضی
از بازاریابان اطلاعات اغراقآمیزی دربارهی “رنگ و ذهن” به منظور گمراه
کردن به مشتری میدهند.
مفاهیم نادرست در باب روانشناسی رنگ
چرا با وجود اینکه موضوع روانشناسی رنگ بسیار بحث برانگیز است، اما اطلاعات حقیقیِ بسیار کمی برای حمایت از آن وجود دارد؟
طبق تحقیقات انجام شده، عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، نحوه ی تربیت، و تفاوت فرهنگی، محیط و غیره بر تاثیر رنگ ها بر روی ما،
موثر است. درنتیجه این نظر که رنگ زرد و بنفش احساسات افراد را برمی انگیزانند تقریبا درست است.
سوء تفاهمهای رایج درباره رنگ
براساس نتایج یک تحقیق، سوءتفاهمهایی که در مورد رنگها بوجود میاد، اغلب به خاطر مواردی مثل ترجیحات شخصی، تجربیات، روش آموزش و تربیت، تفاوتهای فرهنگی و در نهایت تاثیر مبهمی که ممکنه رنگها روی شخصیت ما داشته باشن، هست. پس این ایده که مثلا رنگهایی مثل زرد یا ارغوانی میتونن یک نوع حس ماورایی خاص رو آزاد کنن، چندان هم صحبت غیرمنطقی نیست.
لینک دانلود …بازاریابی رنگ