استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

بسیاری از مدیران استراتژی بازاریابی ؛ به ویژه مدیران بازاریابی؛ تمام ذهن خود را مشغول رشد شرکت کرده اند.

آنها معمولاً بر افزایش سالانه در حجم فروش یا سهم بازار یا هر دو تاکید می کنند.

اما بزرگ ترین چالش فراوری بسیاری از مدیران در کشورهای توسعه یافته در سال های آینده؛ پول در آوردن در

بازارهایی است که اگر رشد هم بکنند، کُند رشد می کنند .

استراتژی بازاریابی

چالشهای استراتژی بازاریابی بررسی شده:

بیش تر بازارهای محصول موجود در ان کشورها در مراحل بلوغ یا افول از چرخه حیات خود می باشند و از آن جا که نرخ های شتابان تغییرات اجتماعی و تکنولوژیکی موجب کوتاه تر شدن چرخه های حیات محصولات می شوند؛ نوآوری های امروز بازارهای در حال رشد را به سرعت به سمت بلوغ و نهایتاً به سوی پیروی و افول سوق می دهند. شرکت هایی که می توانند از تکان های شدید صنعت جان سالم به در برند با کُند شدن رشد بازار با چالش های جدیدی مواجه می شوند.

همین که یک بازار بالغ می شود، حجم کل فروش با ثبات می شود، و خریدارانی که به قصد تعویض خرید می کنند در مقایسه با خریدارانی که برای اولین بار اقدام به خرید یک محصول می کنند، بخش بیش تری از آن حجم فروش را ایجاد می کنند. بنابراین، یک هدف بازاریابی اصلی تمام رقبایی که در بازارهای بالغ فعالیت دارند این است که مشتریان فعلی خود را حفظ کنند تا بتوانند یک مزیت رقابتی مهم را که به تداوم رضایت و وفاداری آن مشتریان کمک می کند، حفظ کنند. ‘ در عنوان سئو ظاهر نمی شود.

دانلود فایل پاورپوینت استراتژی بازاریابی