پاورپوینت رضایت مشتری
کیفیت علاوه بر برآوردن نیازهای مشتریان، پیش بینی نیازهای آینده
آنان نیز می باشد امروزه هیچ موسسه ای نمی تواند ادامه حیات دهد
، مگر اینکه بتواند تعداد کافی از مشتریانی آگاه و نکته سنج را جذب و
نگهداری کند .
تلاش در این راه در حالی که هر لحظه رقابت شدیدتر و بی رحمانه تر
می شود، همچنان ذهن را به خود مشغول می دارد .
مدیریت اثر بخش مشتریان برای موفقیت خطوط هوایی در سراسر دنیا امری حیاتی است.
ازاین رو است که اهمیت کیفیت خدمات ارایه شده و اولویت بندی آنها بر اساس خواست مسافران از طریق
سنجش میزان رضایت آنها می تواند کمک شایانی در تداوم بقای شرکت های هوایی در این بازار پر تلاطم بنماید.
در این مقاله که حاصل یک طرح پژوهشی است ، عوامل موثر بر جلب رضایت مسافران پروازهای داخلی شرکت
هواپیمایی جمهوری اسلامی و میزان رضایت مندی آنها از این عوامل شناسایی و اندازه گیری شده است.
رضایت مشتری، (به انگلیسی: Customer satisfaction) اصطلاحی در بازاریابی میباشد و عبارتست از احساس و نگرش مشتری نسبت به محصول یا خدمتی که از آن استفاده کرده است. رضایت مشتری واکنشی است، که در رفتار بلندمدت مشتری توسط شرکت بررسی میگردد و بهعنوان ابزار مهمی در فعالیت بازاریابی در نظر گرفته میشود، که فعالیت خود را بر ارتباط با مشتری مدیریت مینماید. ارتباط مشتری در کنار کیفیت میتواند، عامل اثربخش بر رضایت مشتری باشد. کیفیت مفهومی پویا است، که با تجربه مشتری و تغییر و اصلاح در درک مشتری از محصول تغییر مییابد.
رضایت مشتری عملکرد متفاوتی از انتظار و درک مشتری است. ارتباط مشتری به ایجاد رابطهای مثبت بین مشتری و شرکت کمک مینماید. از این رو تحقیق در مورد رابطه بین ارتباط مشتری و رضایت مشتری بسیار مهم است.
در واقع رضایت مشتری واکنشی است که تحت تاثیر متغیرهای مختلفی قرار دارد و در کسبوکارهای مختلف نیز تغییر میکنند. رضایت مشتری ارتباط تنگاتنگی با خدمات مشتری دارد.
کیفیت علاوه بر برآوردن نیازهای مشتریان، پیش بینی نیازهای آینده آنان نیز می باشد
لینک دانلودqie-ir-rezayat-moshtary