رایانش ابری و چالش های امنیتی آن IT

امروزه محاسبات ابری توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. محاسبات ابری این پتانسیل را داراست که در چند سال آتی روش انجام محاسبات در سازمان­ها را تغییر دهد. مزایای محاسبات ابری به سادگی قابل شناسایی است، این روش حافظه بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر و و از همه مهمتر کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت. تمامی این مزایا برای کمک به رشد یک تجارت موفق لازم هستند.امتیازات بارز ابرها توجه بسیاری از سازمان­ها را به خود جلب کرده است، اما جنبه ای که هنوز باعث عقب نشینی بسیاری از سازمان­ها در برابر این فن آوری می­گردد، نحوه امن سازی داده ها در ابر و اطمینان از امنیت محیط است.

ریسک ­های بالقوه امنیت ابر و گام ­های احتمالی کاهش این ریسک­ ها


داده های شما کجا قرار گرفته اند؟
در هنگام استفاده از فن آوری ابر، این موضوع که یک نفر موقعیت داده ها، محل میزبانی آنها یا حتی کشوری را که داده های وی در آن واقع شده اند نداند، بسیار محتمل است. یک گام برای امن کردن داده ها این است که با ارائه دهنده سرویس ابر به این توافق برسید که داده های شما را در یک محدوده جغرافیایی خاص نگهداری کرده و پردازش نماید. شما همچنین می­توانید با استفاده از الزامات قانونی آنها را ملزم به رعایت تمامیت داده های خود نمایید. به این منظور شما باید این قوانین را شناخته و نحوه اعمال آن را بدانید.

آیا داده های شما جدا سازی می­گردد؟
فن آوری ابر قادر است داده های بسیاری از سازمان­ها را در یک محیط اشتراکی ذخیره نماید و در نتیجه هزینه ها را کاهش دهد. بنابراین داده های مشتریان در یک ابر در کنار هم قرار دارند. ارائه دهنده سرویس ابر باید اطمینان حاصل کند که این داده ها جدا سازی شده اند و ریسک­های امنیتی کاهش یافته است. یک راه برای انجام این کار استفاده از روش­های رمزنگاری برای رمز کردن داده ها و اعطای مجوز دسترسی به کلیدها به افراد خاص است. این روش­های رمزنگاری باید کاملا در محیط تست گردند تا از تاثیرگذاری آنها اطمینان حاصل گردد.

لینک دانلود …. http://ketabeomid.ir/wp-content/uploads/2019/01/فایل-ارائه-کلاس-۲.pptx