تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش – چطورتجزیه و تحلیل زنجیره ارزش
تحلیل زنجیره ارزش یکی از بهترین ابزارها برای فهمیدن این موضوع است
که چگونه میتوانید بیشترین ارزش ممکن را برای مشتریانتان ایجاد کنید.
شما همواره برای قویتر کردن کسب و کارتان باید مرحله به مرحله ارزش
آفرینی کنید.
در هر کسبوکاری با افزودن ارزش به ورودیها (مواد خام اولیه) آنها را به خروجی ارزشمندی برای مشتریان تبدیل و از این راه
درآمدزایی میکنیم.
در هر کسبوکاری با افزودن ارزش به ورودیها (مواد خام اولیه) آنها را به خروجی ارزشمندی برای مشتریان تبدیل و از این راه
درآمدزایی میکنیم.
این فرآیندی است که در تولید به سادگی مشاهده میشود، جایی که یک تولید کننده، مواد خامی را که
استفادهای برای کاربر نهایی ندارد (برای مثال خمیر کاغذ را)، تبدیل به چیزی میکند که مردم حاضرند برای آن پول بدهند
(برای مثال کاغذ). این ایده به همین اندازه در شرکتهای خدماتی نیز اهمیت دارد، جایی که افراد از ورودیهای زمان،
دانش، ابزار و سیستمها برای ایجاد خدماتی که برای مشتریان ارزش واقعی دارد، استفاده میکنند.
به یاد داشته باشید که مشتریان شما لزوما بیرون از سازمانتان نیستند: آنها میتوانند رؤسا، همکاران یا کسانی باشند که به
کار شما وابستهاند.
اکنون نکتهی بسیار مهم این است که: در اکثر موارد، هر چه ارزش بیشتری تولید کنید، افراد بیشتری حاضر خواهند بود که
برای محصول یا سرویس شما پول بدهند و برای مدت بیشتری مشتری شما باقی میمانند.
در سطح فردی، هرچه بیشتر به تیمتان ارزش اضافه کنید، کارتان را به شکل بهتری انجام دادهاید. سپس میتوانید به خاطر
این مشارکت انتظار پاداش داشته باشید.
اکنون برای هر فعالیتی که مشخص کردهاید «عوامل ایجاد ارزش» را فهرست کنید. عوامل ایجاد ارزش چیزهایی هستند
که مشتریان شما با توجه به نحوهی هدایت فعالیت، برای آنها ارزش قائل هستند.
برای مثال اگر شما به یک فرایند سفارشدهی تلفنی فکر میکنید، مشتریان شما برای این موارد ارزش قائل خواهند بود:
پاسخدهیِ سریع به تماس، رفتار مؤدبانه، کارایی در گرفتن جزئیات سفارش، پاسخ سریع و درست به پرسشها و حل سریع
و مؤثر هر گونه مشکل احتمالی.
لینک دانلود … تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش