الگو برداری BENCHMARKING

الگو برداری BENCHMARKING

 

مفهوم الگوبرداری

 

الگوبرداری یک راه ارزیابی عمل کرد و سیاست های شرکت در مقابل بهترین شرکت ها در داخل و خارج از صنعت است.

الگو برداری

الگو برداری

که منظور از انجام آن شناسایی بهترین شیوه های عمل است که می  توانند پس از تعدیل در سازمان به منظور بهبود

عملکرد شرکت به کار گرفته شوند.

این ابزار مدیریتی برای اولین بار به عنوان یک ابزار برنامه ریزی تاکتیکی در سال ۱۹۷۹ توسط شرکت تجاری  امریکایی زیراکس ابداع و مورد استفاده قرار گرفت.

 

 

 

 

 

الگوبرداری یک فرایند مداوم و سیستماتیک برای ارزیابی محصولات، خدمات و فرایندهای کاری سازمان هایی است که مظهر بهترین رویه ها هستند که با هدف پیشرفت سازمانی انجام می گیرد

در واقع می توان الگوبرداری را فرآیندی نامید که توسط شرکت ها برای تشخیص حوزه های اصلی عملیات شان، به منظور بهبود و اصلاح آن مورد استفاده قرار می گیرد و در نتیجه به کمک آن خواهند توانست بهره وری، رقابت و

کیفیت خود را افزایش دهند.

این ابزار جستجویی واقع بینانه در اختیار شرکت ها می گذارد تا برداشت صحیحی از مدل های موفق رایج داشته باشند و به آنها یک مدل از ثبات و ارتقای شرکت های پیشرو ارائه دهند. به بیان دیگر مؤثرترین راه برای دستیابی

به تغییر مؤثر در فرآیندها، یادگیری از ”تجربه موفق و مثبت“ دیگران است. الگوبرداری در واقع ”یادگیری از دیگران “ است.

الگوبرداری را نباید با تقلید کورکورانه اشتباه گرفت. این فرآیند ابزاری قدرتمند در دست مدیران، جهت بهبود مستمر بوده و هدف از آن بهبود محصولات و فرایندها به منظور برخورد بهتر با نیازهای مشتریان است، یعنی شناسایی

بهترین تجربه هایی که می توانند هماهنگ شده و به منظور بهبود عملکرد شرکت به کار گرفته شوند.

 

 

لیتک دانلود …   الگو برداری