ابزارهای مدیریت و بهبود کیفیت مداوم
روش ها و ابزارهای مدیریت کیفیت نقش مهمی در مدیریت پیش گیری از اتلاف و
بهبود منابع ایفا می کنند. از سوی دیگر توجه به پاره ای عوامل کلیدی و مهم
می تواند ضمن کارآتر و اثربخش تر نمودن کاربرد روش ها، مدیران را در انتخاب
مناسب و گزینه ای آنها یاری کند. نقاط ضعف و قوت روش های مدیریت کیفیت
ارایه و با مشخص شدن اهمیت جامع بودن اطلاعات در مورد انواع روش ها و
ابزارها، بر استفاده گزینه ای از آنها با توجه به محل کاربردشان تاکید شده است.
در ادامه برای انتخاب روش ها، طبقه بندی های مختلفی معرفی شده است. همچنین، چارچوبی برای استفاده از روش های
کیفیت در فرآیند بهبود مستمر و نیز یک دستورالعمل هفت مرحله ای برای بهبود کیفیت پیشنهاد شده که مطابق با آنها، نوع و
میزان استفاده از ابزارها و روش های مدیریت کیفیت در هر مرحله مشخص شده است.
مدیریت کیفیت، فرآیندی است برای حصول اطمینان از اینکه همهی فعالیتهای ضروری پروژه نظیر طراحی، برنامهریزی و اجرا،
مؤثر و کارآمد هستند و اهداف نهایی را برآورده میکنند. مدیریت کیفیت، پروسهی جدا و مجزایی نیست که در پایان پروژه
کیفیت خروجیها را ارزیابی کند، بلکه سیاستها و رویهها و تلاشهایی را شامل میشود که در جهت رضایت مشتری از
محصولات / خدمات دریافتی صورت میگیرند.
به بیان ساده، سه مفهوم کلیدی به شما کمک میکند پروژهای با کیفیت بالا ارائه دهید
لینک دانلود ….ابزارهای مدیریت و بهبود کیفیت