هوش هیجانی ومدیریت ومدیریت خشم
رفتارسازمانی
رفتار سازمانی (به انگلیسی: Organizational Behavior) مطالعهٔ تأثیر افراد،
گروهها و ساختارها بر رفتار در یک سازمان است، که هدف آن به کار بردن این
دانش برای بهبود کارایی سازمان است.
رفتار سازمانی، <<علم مطالعه و کاربرد دانش>> دربارهٔ نحوه برخورد مردم، افراد
و گروهها در سازمان ها میباشد. این کار با رویکرد سیستمی انجام میشود: روابط بین مردم و سازمان ها را در ارتباط با کل افراد، گروهها، سازمان ها و سیستمهای
اجتماعی تشریح مینماید. هدف آن دستیابی به اهداف انسانی، سازمانی و اجتماعی با ایجاد روابط بهتر میباشد.[۱]
هوش هیجانی ومدیریت ومدیریت خشم
هیجانات در انسان
یکی از عوامل موثر بر افکار و رفتار انسان هیجانات است.
هیجاناتی مانند شادی، غم، ترس، حیرت، خشم، و تنفر از هیجانات پایه در انسان ها هستند.
هیجانات پیچیده تری هم وجود دارند که ترکیبی از هیجانات پایه ای هستند.
هوش هیجانی ومدیریت ومدیریت خشم
هوش هیجانی
خود آگاهی؛
مدیریت و کنترل احساسات خود؛
خود انگیزه بخشی؛
توجه به هیجانات دیگران؛
مهارتهای اجتماعی.
خشم از جمله احساسات طبیعی انسان است که اگر به صورت سازنده بروز داده شود می تواند بانی
پیشرفت ها و تغییرات مثبت درزمینه های فردی و اجتماعی شود.
اگر خشم به صورت آگاهانه ، کنترل شده و تحت مدیریت شخص بروز داده نشود، باعث آسیب رساندن به
خود و البته اطرافیان شخص خواهد شد.
لینک دانلود …هوش هیجانی و مدیریت خشم