زنجیره تامین الکترونیکی

زنجیره تامین الکترونیکی

همکاری در زنجیره تامین الکترونیکی با در نظر گرفتن سه قابلیت زیرساخت بین سازمانی فناوری اطلاعات

سازمان ها همواره در تلاش برای بهبود سهم بازار، افزایش سود، و دستیابی  

به مزیت رقابتی نسبت به رقبا می باشند.

برای دستیابی به این اهداف، توجه به کارایی و اثربخشی زنجیره تامین از

اهمیتی فراوان در هر سازمان برخوردار است.

استفاده از تجارت الکترونیک و فناوری های اطلاعات و ارتباطات سازمان ها

را در مقابل نیازهای متغیر بازار قادر به پاسخگویی و انعظاف پذیری نموده است.

تجارت الکترونیک و اینترنت ساختار زنجیره های تامین را اساسا تغییر داده و چگونگی آگاهی مصرف کننده از محصولات، انتخاب، خرید و استفاده از محصولات و خدمات را دوباره معنا می کنند.

هزاره جدید با ظهور فناوری اطلاعات و محیط کسب و کار جدید، منجر به ایجاد زنجیره تامین الکترونیکی شده است.

پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل عوامل موثر بر ریسک های زنجیره تامین الکترونیکی، و تاثیر این ریسک بر عملکرد

مالی و غیر مالی سازمان، به شناسایی این عوامل و مولفه های آنان پرداخته و با بررسی شاخص های عملکرد

مناسب مالی و غیر مالی، تاثیر ریسک زنجیره تامین الکترونیکی را بر عملکرد شرکت های فعال در حوزه مخابرات و

الکترونیک بررسی می نماید.

در این راستا سنجش همبستگی و مدلسازی ساختاری پیشنهاد می کند که شناسایی و مدیریت ریسک زنجیره

تامین الکترونیکی تاثیر بسزایی بر بهبود عملکرد سازمان دارد.

زیرساخت بین سازمانی فناوری اطلاعات به عنوان یک مجموعه از منابع IT است که در میان سازمان به اشتراک گذاشته شده است و شامل شبکه های ارتباطی، سخت افزار، برنامه های کاربردیIT، استاندادهای انتقال داده و مهارت های IT ، دانش و تجربه ها ست.

لینک دانلود …همکاری_در_زنجیره_تامین_الکترونیکی