پاور مدیریت کیفیت جامع (TQM)

پاور مدیریت کیفیت جامع (TQM)

 

 

مدیریت کیفیت

TQM

 

مدیریت کیفیت یکی از بحثهای جدید در زمینه تولید و خدمات است. گرچه سابقه آن به ابتدای تاریخ نیز می‌رسد اما

مفهوم نوین کیفیت محصول قرن ۲۰ است. بر طبق یکی ازنگرشها :مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و

تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله

دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل می‌شود.بدین ترتیب طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل

می‌گردد. (این نگرش مطابق استاندارد ISO9001:1994 می‌باشد.)

از جمله فعالیتهای مربوط به مدیریت کیفیت یکی تضمین کیفیت و یکی کنترل کیفیت است. مدیریت کیفیت شامل چهار حوزه اصلی می باشد که عبارتند از: برنامه ریزی

کیفیت، تضمین کیفیت، کنترل کیفیت و تداوم و بهبود کیفیت.[۱] امروزه مدیریت کیفیت نه تنها شامل تولید بلکه شامل خدمات و حتی خدمات دولتی نیز می‌شود. و

مدیریت کیفیت دولتهاو آموزش و پرورش ( Graduationn ) یکی از مباحث نوین در کیفیت است. مدیریت کیفیت عموما شامل برقراری خط مشی کیفیت و اهداف کیفیت ،

طرح ریزی کیفیت ، کنترل کیفیت ، تضمین کیفیت و بهبود کیفیت است.

 

تاریخ و رویداد های در رابطه با  tqm

 

•۳۰۰۰ سال پیش از میلاد
•۱۸۰۰سال پیش از میلاد
•۱۴۵۶ میلادی
•۱۹۲۴میلادی
•۱۹۵۰ میلادی
•۱۹۵۴ میلادی
•۱۹۸۰میلادی

 

لینک دانلود … TQM

 

 

تیر ۳, ۱۳۹۶ ۲۰:۴۶