ارسال رایگان آگهی

مدیریت مالی – برای مدیران غیر مالی

دانلودها, جزوه, کتاب ۶ بهمن ۱۳۹۶

 

مدیریت مالی – برای مدیران غیر مالی

 

مدیریت مالی – برای مدیران غیر مالی

هدف:

آشنایی مدیران غیر مالی با مفاهیم، مفروضات ، روش ها و تکنیک های کاربردی مدیریت مالی به

منظور ارتقاء کیفیت تصمیم گیری.

آشنایی مدیران و کارشناسان ارشد واحد های صنعتی با مفاهیم و مباحث مدیریت مالی به نحوی که

پس پایان دوره آنان قادر خواهند بود ضمن شناخت صورتهای مالی ، تحلیل منطقی نسبت به وضعیت

مالی شرکت داشته باشند و این موضوع قابل تامیم به اینده نیز میباشد.

 

 

قلمرو وکلیات مدیریت مالی

 

قلمرو مدیریت مالی را می توان با توجه به اهمیت امور مالی در اداره بنگاه های اقتصادی ، تجربه تاریخی مدیریت مالی در شرکت ها، وظایف

مدیر مالی، ابزارها و روش های علمی استفاده شده در این حوزه، کاربرد روزافزون یافته های این رشته علمی در بسیاری از تصمیمات استراتژیک

و بلندمدت، تدارک اطلاعات مالی سودمند در تصمیم گیری و نقش آن در تحقیق اهداف واحدهای انتفاعی، تبیین و مشخص نمود.

تحولات پیاپی و تغییرات سریع در عرصه تجارت، اقتصاد، فن آوری و سیاست موجب شد، قلمرو مدیریت مالی از نظر کمی و کیفی گسترش یابد و به

تبع آن، نقش امور مالی در اداره واحدهای انتفاعی  با اهمیت تر گردید.

 

اهمیت و نقش اطلاعات مالی و حسابداری در ایفای هر یک از وظایف مدیریت اعم از پیش بینی و برنامه ریزی، هدف گذاری، هدایت، کنترل و

انگیزش بر همه مدیران کاملاً آشکار می باشد.

آشنا بودن مدیران غیر مالی با اصول و مفاهیم مالی و حسابداری کمک می کند تا تصمیماتی که آثار مالی کوتاه مدت و بلند مدت دارند بهتر اتخاذ

شود.

از این رو ضرورت دارد تا مدیران غیر مالی  در محیط متغیر امروزی برای بهبود تصمیمات متخذه، ارزش آفرینی و ایفای بهتر مسئولیت های خود در

زنجیره ارزش بطور نسبی با اصول و مفاهیم و دانش مالی و حسابداری آشنا شوند.

بدین منظور در این کتاب مفاهیم و اصول و دانش مالی و حسابداری بیشتر از جنبه های کاربردی و عملیاتی با در نظر گرفتن مواد قانونی مربوطه،

به زبانی ساده و قابل فهم برای همه مدیران غیرمالی و کسانی که علاقمند به یادگیری دانش مالی هستند، در شاخه های مختلف بیان گردیده است.

 

لینک دانلود …  @qieSanaye-FMngForNonFMngrs

تبلیغات

ارسال نظر

  • پاورپوینت اقتصادخرد - دکترداودی

    با در ۷ بهمن ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    یکی از اهداف اقتصاد خرد بررسی بازار و برقرار کردن یک رابطهٔ نسبی پولی بین کالاها و خدمات است. همچنین به بررسی موارد شکست بازار (مواردی که بازار قادر به تولید نتیجهٔ مطلوب و درخور نبوده) می‌پردازد و تئوری‌هایی را برای داشتن یک بازار رقابتی شرح می‌دهد. در نظریه عرضه و تقاضا معمولاً فرض بر این قرار داده می‌شود که فضا کاملاً رقابتی است. این بدین معناست که خریداران و فروشندگان بسیاری در بازار وجود دارند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند. درمعادلات زندگی واقعی این فرض با مشکل مواجه است زیرا بسیاری از خریداران و فروشندگان این توانایی را دارند که بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشند. در خصوص نظریهٔ عرضه و تقاضا در اغلب موارد تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیاز است تا بتوان یک مدل عرضه و تقاضا ارائه داد.

  • سیستم مدیریت تولید MRP II

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    سیستم مدیریت تولید MRP II     MRP در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک رویکرد کامپیوتری به برنامه ریزی تدارک و تولید مواد در آمریکا شکل گرفته و کتاب راهنمای کامل آن در سال ۱۹۷۵ توسط ارلیکی منتشر گردید. بدون شک تنکیک MRP پیش از جنگ جهانی دوم نیز به صورت دستی و به […]

  • شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating

    با در ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating     شبیه سازی ( Simulating ) در یک تعریف خیلی کلی مجموعه ای از روش ها وابزارها برای مشابه سازی سیستم های واقعی می باشد که عموما به وسیله کامپیوتر و نرم افزار انجام می شود.

  • کنترل موجودی یا مدیریت موجودی

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

      کنترل موجودی یا مدیریت موجودی کنترل موجودی، (به انگلیسی: Inventory Control) روش‌های مورد استفاده برای اطمینان از اینکه سطح موجودی کالای موردنظر حفظ شود. هدف از کنترل موجودی، بررسی و نگاه داشت سطحی از موجودی است، که هزینه‌های سیستم را کمینه می‌کند. کنترل موجودی جریانی است که ضمانت می‌کند اقلام موجود سازمان با در نظر گرفتن عوامل زمان، […]

  • محيط سازمان Organization environment

    با در ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2 نظرات

    محيط اختصاصي يك سازمان بر اساس قلمرو انتخابي آن تغيير خواهد كرد . قلمرو يك سازمان ادعايي است كه يك سازمان نسبت به دامنه محصولات يا خدمات ارايه شده و همچنين بازار متصرف شده خود دارد .