ارسال رایگان آگهی

مدیریت انبار و کاهش ضایعات

دانلودها, جزوه, کتاب ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

۱۱۱۱

مدیریت انبار و کاهش ضایعات

 

انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارائی های

سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است، همچنین اداره انبارها

سخت و گران است و سازمان ها درصددند تا بهترین عمل بهینه ای را که متضمن

حداقل هزینه باشد را معین نمایند و در این راستا از فنون و علم مدیریت انبارها، بهره ای شایان می برند چرا که زمان و هزینه

و دقت از عناصر اصلی تصمیم‌گیری بشمار می آید.

 

لایل نگهداری موجودیها و انبار کردن آنها:

–      امکان دسترسی به موقع به مواد و کالای مورد نیاز.

–      تعیین بهترین الگوی سفارش دهی و بهترین مقدار موجودی.

–      استفاده از تخفیفهای کلی در خرید عمده از تامین کننده کالا.

–      عدم توقف عملیات تولید و زیان ناشی از آن، در صورت خرید یا تولید نشدن پیش از موعد مصرف کالا.

–      کاهش آثار ناشی از نوسانات قیمتها در تامین مواد و کالا.

–      جلوگیری از افزایش دفعات و مراحل خرید مواد و کالا و هزینه های سفارش آن (کاهش دفعات خرید باعث کاهش هزینه سفارش می شود).

–      امکان برنامه ریزی دقیق تولید بر اساس موجودی های انبار.

–     مراقبت و نگهداری کالاها از سرقت، صدمه، ‌ضایعه و طبقه بندی یا قفسه بندی صحیح اقلام.

–      جوابگویی مطمئن به تغییرات احتمالی در افزایش تقاضای مصرف.

وظایف عمومی مدیریت انبار (Warehousing Management):

–     توصیه و پیشنهاد روش های انبارداری و اصلاح روش های موجود.

–     اقتصادی کردن عملیات انبار و انبارداری.

–     برنامه ریزی و کنترل موجودی های کالا در انبار.

–     نظارت بر انجام عملیات انبارداری و تحویل گرفتن، نگهداری و تحویل کالا.

–     مشخص نمودن دستور العمل بازرسی، بازبینی و بازنگری موجودیهای کالا در انبار و حفاظت انبارها.

–   ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط اصولی و روشمند با سایر واحدها.

–     اداره کارکنان و سازماندهی انبار.

–     نظارت بر اجرای صحیح محلیابی و جانمایی اقلام انبار و تجهیزات انبار.

–     سرویسدهی و خدماترسانی و همکاری با سایر واحدها.

–     سر و سامان دادن وضعیت انبارها و حل و فصل مسائل مربوط به اداره انبارها.

–     هدفمند نمودن روش طبقهبندی موجودیهای کالا و نحوه چیدن، قرار دادن، جابجایی و حمل آنها در انبار.

لینک دانلود …@qieSanaye_barnameh rizi amaliyati3

 

تبلیغات

ارسال نظر

  • پاورپوینت اقتصادخرد - دکترداودی

    با در ۷ بهمن ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    یکی از اهداف اقتصاد خرد بررسی بازار و برقرار کردن یک رابطهٔ نسبی پولی بین کالاها و خدمات است. همچنین به بررسی موارد شکست بازار (مواردی که بازار قادر به تولید نتیجهٔ مطلوب و درخور نبوده) می‌پردازد و تئوری‌هایی را برای داشتن یک بازار رقابتی شرح می‌دهد. در نظریه عرضه و تقاضا معمولاً فرض بر این قرار داده می‌شود که فضا کاملاً رقابتی است. این بدین معناست که خریداران و فروشندگان بسیاری در بازار وجود دارند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند. درمعادلات زندگی واقعی این فرض با مشکل مواجه است زیرا بسیاری از خریداران و فروشندگان این توانایی را دارند که بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشند. در خصوص نظریهٔ عرضه و تقاضا در اغلب موارد تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیاز است تا بتوان یک مدل عرضه و تقاضا ارائه داد.

  • سیستم مدیریت تولید MRP II

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    سیستم مدیریت تولید MRP II     MRP در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک رویکرد کامپیوتری به برنامه ریزی تدارک و تولید مواد در آمریکا شکل گرفته و کتاب راهنمای کامل آن در سال ۱۹۷۵ توسط ارلیکی منتشر گردید. بدون شک تنکیک MRP پیش از جنگ جهانی دوم نیز به صورت دستی و به […]

  • شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating

    با در ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating     شبیه سازی ( Simulating ) در یک تعریف خیلی کلی مجموعه ای از روش ها وابزارها برای مشابه سازی سیستم های واقعی می باشد که عموما به وسیله کامپیوتر و نرم افزار انجام می شود.

  • کنترل موجودی یا مدیریت موجودی

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

      کنترل موجودی یا مدیریت موجودی کنترل موجودی، (به انگلیسی: Inventory Control) روش‌های مورد استفاده برای اطمینان از اینکه سطح موجودی کالای موردنظر حفظ شود. هدف از کنترل موجودی، بررسی و نگاه داشت سطحی از موجودی است، که هزینه‌های سیستم را کمینه می‌کند. کنترل موجودی جریانی است که ضمانت می‌کند اقلام موجود سازمان با در نظر گرفتن عوامل زمان، […]

  • محيط سازمان Organization environment

    با در ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2 نظرات

    محيط اختصاصي يك سازمان بر اساس قلمرو انتخابي آن تغيير خواهد كرد . قلمرو يك سازمان ادعايي است كه يك سازمان نسبت به دامنه محصولات يا خدمات ارايه شده و همچنين بازار متصرف شده خود دارد .