مبانی مدیریت زنجیره تامین

مبانی مدیریت زنجیره تامین

 

مبانی مدیریت زنجیره تامین

مبانی مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین به زنجیره تامین و سازمان های درون آن به صورت یک مجموعه

واحد نگاه می کند.

در واقعا هر محصول – بازار یک زنجیره تامین می باشد،( زیرا هر محصول ممکن است

تامین کنندگان و مشتریان متفاوتی داشته باشی و یا اینکه برای هر محصول – بازار

ممکن است که استراتژی های مختلفی داشته باشند) بنابراین به تعداد محصولات و

گروه محصولات مختلف زنجیره تامین داریم و در مدیریت زنجیره تامین باید مجموعه

این زنجیره ها مدیریت شود.

 

هماهنگی بین استراتژی های مارکتینگ و استراتژی های زنجیره تامین اگر استراتژی شرکت حضور در کل بازار و رقابت بر

اساس قیمت است، پس باید زنجیره تامینی داشته باشیم که بر اساس هزینه پایین بهینه شده است.

اگر استراتژی شرکت حضور در بخشی از بازار و رقابت بر اساس ارائه خدمات و تسهیلات بهتر به مشتریان است، باید زنجیره

تامینی داشته باشد که بر اساس پاسخ دهی مناسب و سریع بهینه گردیده است.

زنجیره تامین و مارکتینگ و استراتژی های کلان سازمان بسیار باهم در تعامل هستند.

مدیریت زنجیره تامین تلفیقی است از هنر و علم که در جهت بهبود دسترسی به مواد اولیه ,ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتری بکار میرود .

مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مى‌شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول  تا تحویل به مشتری نهایی را در بر میگیرد.

 

لینک دانلود …مبانی مدیریت زنجیره تامین