ارسال رایگان آگهی

کانبان و سنکرون Kanban & Synchron

دانلودها, جزوه, کتاب ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

 

کانبان و سنکرون  Kanban & Synchron

کانبان و سنکرون

کانبان و سنکرون

 

امروزه سازمان های صنعتی می‌کوشند تا با افزایش بهره وری، حذف هرگونه اتلاف،

افزایشکیفیت محصولات تولیدی، کاهش قیمت تمام شده و تحویل به موقع تقاضای

مشتریان، ضمن ادامه بقای خود و نفوذ در بازار جهانی، به برتری اقتصادی دست یابند.

و این مهم تنها از طریق حرکت به سمت تولید ناب (Lean Manufacturing) میسر

می گردد.

 

 

 

یکی از راه های افزایش بهره وری در مدیریت زنجیره تأمین ، کاهش موجودی انبارها تا سطحی است که با توقفات ناشی از

کسری مواد در خط تولید، مواجه نشد.

بدین منظور می توان از فنون اجرایی کانبان و سنکرون Kanban & Synchron با راهبرد تولید به هنگام از طریق رویکرد تولید

ناب بهره گرفت.

سعی بر آنست که با انجام مطالعه ای موردی روی یکی از شرکتهای بزرگ خودروسازی کشور، به چگونگی بکارگیری ترکیبی این

فنون در تأمین مواد و قطعات مصرفی و تغذیه خطوط پرداخته شود. هدف از انجام این تعمق، ارایه مدلی اجرایی برای دستیابی

به بهره وری مطلوب تر، به مدد استفاده از پیشرفتهای اکادمیک این حوزه علمی، برای میدان اجرا است.

تولید ناب (Lean Manufacturing)، از این رو ناب نامیده می شود که در مقایسه با تولید انبوه، هر چیز را به میزان کمتر مورد

استفاده قرار می دهد.

این شیوه تولید نیروی انسانی موجود در کارخانه، فضای لازم برای تولید،‌ سرمایه ای که صرف ابزار آلات می شود، نیروی مهندسی

لازم برای به وجود آوردن محصول جدید و زمان مورد نیاز برای ساخت محصول جدید را به نصف تقلیل می دهد. و همچنین در

تولید ناب، موجودی (Inventory) مورد نیاز به کمتر از نصف رسیده و عیب ها بسیار کمتر می شود و محصولات با تنوع فزاینده

تولید می شوند.

 

لینک دانلود … کانبان و سنکرون Kanban & Synchron

تبلیغات

ارسال نظر

  • پاورپوینت اقتصادخرد - دکترداودی

    با در ۷ بهمن ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    یکی از اهداف اقتصاد خرد بررسی بازار و برقرار کردن یک رابطهٔ نسبی پولی بین کالاها و خدمات است. همچنین به بررسی موارد شکست بازار (مواردی که بازار قادر به تولید نتیجهٔ مطلوب و درخور نبوده) می‌پردازد و تئوری‌هایی را برای داشتن یک بازار رقابتی شرح می‌دهد. در نظریه عرضه و تقاضا معمولاً فرض بر این قرار داده می‌شود که فضا کاملاً رقابتی است. این بدین معناست که خریداران و فروشندگان بسیاری در بازار وجود دارند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند. درمعادلات زندگی واقعی این فرض با مشکل مواجه است زیرا بسیاری از خریداران و فروشندگان این توانایی را دارند که بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشند. در خصوص نظریهٔ عرضه و تقاضا در اغلب موارد تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیاز است تا بتوان یک مدل عرضه و تقاضا ارائه داد.

  • سیستم مدیریت تولید MRP II

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    سیستم مدیریت تولید MRP II     MRP در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک رویکرد کامپیوتری به برنامه ریزی تدارک و تولید مواد در آمریکا شکل گرفته و کتاب راهنمای کامل آن در سال ۱۹۷۵ توسط ارلیکی منتشر گردید. بدون شک تنکیک MRP پیش از جنگ جهانی دوم نیز به صورت دستی و به […]

  • شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating

    با در ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating     شبیه سازی ( Simulating ) در یک تعریف خیلی کلی مجموعه ای از روش ها وابزارها برای مشابه سازی سیستم های واقعی می باشد که عموما به وسیله کامپیوتر و نرم افزار انجام می شود.

  • کنترل موجودی یا مدیریت موجودی

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

      کنترل موجودی یا مدیریت موجودی کنترل موجودی، (به انگلیسی: Inventory Control) روش‌های مورد استفاده برای اطمینان از اینکه سطح موجودی کالای موردنظر حفظ شود. هدف از کنترل موجودی، بررسی و نگاه داشت سطحی از موجودی است، که هزینه‌های سیستم را کمینه می‌کند. کنترل موجودی جریانی است که ضمانت می‌کند اقلام موجود سازمان با در نظر گرفتن عوامل زمان، […]

  • محيط سازمان Organization environment

    با در ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2 نظرات

    محيط اختصاصي يك سازمان بر اساس قلمرو انتخابي آن تغيير خواهد كرد . قلمرو يك سازمان ادعايي است كه يك سازمان نسبت به دامنه محصولات يا خدمات ارايه شده و همچنين بازار متصرف شده خود دارد .