ارسال رایگان آگهی

طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها

دانلودها, جزوه, کتاب ۶ بهمن ۱۳۹۶

طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها

 

کلیه دارائیهای یک واحد تجاری ـ تولیدی دارای ارزش اقتصادی هستند و حصول اطمینان از بکارگیری آن طبق

هدفهای تعین شده ، نیازمند طرح ریزی می باشد .

موجودیها دارای دو ویژگی هستند که بذل توجه خاص و همچنین طرح ریزی آن را الزامی می کند .

منظور از مدیریت موجودیها  حفظ تداوم منظم و هماهنگ فعالیتهای تولیدی فروش و جلوگیری از توقف عملیات

به دلیل کمبود موجودیهاست.

بنابرین مدیران سعی می کنند که حد مطلوبی از منابع مالی خود را درگیر موجودیها کنند تا توازنی بین هزینه های

سفارش و نگهداری موجودیها از یک طرف و هزینه فقدان موجودیهای کافی ( هزینه فرصت از دست رفته ) از

طرف دیگر ایجاد نمایند.

با صرفه ترین مقدار سفارش  (  Economic Order Quantity ( EOQ  

 

مقدار سفارش یک قلم معین از موجودیهاست که موجب تحمل کمترین هزینه در طول دوره مالی گردد.

با صرفه ترین مقدار سفارش برای یک قلم معین از موجودیها هنگامی بدست می آید که مجموع هزینه های سفارش و نگهداری حداقل گردد.

این حداقل نیز مقارن با مقداری از سفارش است که جمع هزینه سفارش مساوی جمع هزینه نگهداری باشد.

معمولا“ مدت زمانی بین تاریخ ارسال سفارش و تاریخ تحویل کالا وجود دارد که اصطلاحا“ زمان مورد نیاز برای تحویل نامیده می شود.

اگر زمان مورد نیاز برای تحویل و میزان تقاضا در این دوره معلوم باشد تعیین حد تجدید سفارش آسان خواهد بود.

 

لینک دانلود ….@qieSanaye_طرح_ریزی_و_ارزشیابی_موجودی

تبلیغات

ارسال نظر

  • پاورپوینت اقتصادخرد - دکترداودی

    با در ۷ بهمن ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    یکی از اهداف اقتصاد خرد بررسی بازار و برقرار کردن یک رابطهٔ نسبی پولی بین کالاها و خدمات است. همچنین به بررسی موارد شکست بازار (مواردی که بازار قادر به تولید نتیجهٔ مطلوب و درخور نبوده) می‌پردازد و تئوری‌هایی را برای داشتن یک بازار رقابتی شرح می‌دهد. در نظریه عرضه و تقاضا معمولاً فرض بر این قرار داده می‌شود که فضا کاملاً رقابتی است. این بدین معناست که خریداران و فروشندگان بسیاری در بازار وجود دارند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند. درمعادلات زندگی واقعی این فرض با مشکل مواجه است زیرا بسیاری از خریداران و فروشندگان این توانایی را دارند که بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشند. در خصوص نظریهٔ عرضه و تقاضا در اغلب موارد تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیاز است تا بتوان یک مدل عرضه و تقاضا ارائه داد.

  • سیستم مدیریت تولید MRP II

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    سیستم مدیریت تولید MRP II     MRP در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک رویکرد کامپیوتری به برنامه ریزی تدارک و تولید مواد در آمریکا شکل گرفته و کتاب راهنمای کامل آن در سال ۱۹۷۵ توسط ارلیکی منتشر گردید. بدون شک تنکیک MRP پیش از جنگ جهانی دوم نیز به صورت دستی و به […]

  • شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating

    با در ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

    شبیه سازی چیست و چطور شبیه سازی کنیم . Simulating     شبیه سازی ( Simulating ) در یک تعریف خیلی کلی مجموعه ای از روش ها وابزارها برای مشابه سازی سیستم های واقعی می باشد که عموما به وسیله کامپیوتر و نرم افزار انجام می شود.

  • کنترل موجودی یا مدیریت موجودی

    با در ۳ آذر ۱۳۹۶ - 0 نظرات

      کنترل موجودی یا مدیریت موجودی کنترل موجودی، (به انگلیسی: Inventory Control) روش‌های مورد استفاده برای اطمینان از اینکه سطح موجودی کالای موردنظر حفظ شود. هدف از کنترل موجودی، بررسی و نگاه داشت سطحی از موجودی است، که هزینه‌های سیستم را کمینه می‌کند. کنترل موجودی جریانی است که ضمانت می‌کند اقلام موجود سازمان با در نظر گرفتن عوامل زمان، […]

  • محيط سازمان Organization environment

    با در ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2 نظرات

    محيط اختصاصي يك سازمان بر اساس قلمرو انتخابي آن تغيير خواهد كرد . قلمرو يك سازمان ادعايي است كه يك سازمان نسبت به دامنه محصولات يا خدمات ارايه شده و همچنين بازار متصرف شده خود دارد .